Mérgemben lettem zeneszerző



Mérgemben lettem zeneszerző - 

Dobos Attila a Quartnak

Dobos Attila a hatvanas évek egyik legsikeresebb slágerszerzője és énekese volt itthon, ám karrierje megszakadt, amikor feleségével együtt külföldön maradtak. A fogorvosként, tévés műsorvezetőként és hetilap-főszerkesztőként is tevékenykedő zeneszerzővel arról beszélgettünk, hogy miért van hiányérzete a legnagyobb slágereivel kapcsolatban, mi a közös benne és Bolgár Györgyben, és hogy milyen fordulattal tért vissza sok év után a zenéhez.

Volt nálunk nemrég egy összeállítás a beatkorszak legjobb magyar dalaiból, amelyen két szerzeménye is helyet kapott (Ha egy fokkal szebb az ördögnél, Nem kell). Ön mely dalait tartja a legfontosabbaknak?
Hát ez a két dal egyáltalán nem volt sláger. Azt figyelem meg, hogy olyan régen voltak már ezek sajnos, hogy akik a mai generációból érdeklődnek a korszak iránt, sokszor "mellényúlnak", és nem az igazi nagy slágereket fedezik fel. Én a következőket tartom a legnagyobb slágereimnek: Isten veled, édes Piroskám; Annál az első ügyetlen csóknál - ezeket Aradszky László énekelte. A boldogságtól ordítani tudnék, Kövek a vízparton, Rózsák illatozzatok, Nyári zápor - ezeket én adtam elő. Aztán Mary Zsuzsinak írtam a Mamát, illetve Harangozó Teri énekelte a Minden ember boldog akar lenni című számot, majd a Minden nap, mikor eljön az estét. 1985-ben - hazatérésem után - még megírtam a Se veled, se nélküled című slágert az Interpop fesztiválra, de aztán abbahagytam a slágerszerzést.

A teljes riport és az eddig felvett 16 dal és ária a közösségi oldalamon, a "Az Ember tragédiája opera nemcsak operabarátoknak" csoportban  olvasható, illetve meghallgatható.